Cyfrowy marketing | Centralna Biblioteka Statystyczna | GUS - Portal Informacyjny

Cyfrowy marketing

Cyfrowy marketing / Grzegorz Chodak, Adam Dzidowski, Karolina Małagocka. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2025. - 250 s. : il., wykr.; 24 cm. – (Seria : Cyfryzacja Zarządzania). – Sygnatura w zbiorach CBS: 220600

Marketing cyfrowy polega na rozpowszechnianiu działań promocyjnych za pośrednictwem kanałów online, takich jak witryny i strony internetowe, serwisy społecznościowe, poczta elektroniczna oraz aplikacje na urządzenia przenośne. To kompleksowa strategia promowania treści, wykorzystująca różnorodne narzędzia i metody. W porównaniu do tradycyjnych form poznawania potrzeb konsumentów, marketing cyfrowy oferuje lepszą mierzalność wyników, precyzyjne klasyfikowanie i wybór odbiorców, dwukierunkową komunikację oraz możliwość szybkiego wprowadzania zmian. Treści zaprezentowane w książce Cyfrowy marketing odnoszą się do zagadnień dotyczących wpływu transformacji cyfrowej na zrównoważony rozwój współczesnych przedsiębiorstw. Autorzy przybliżają problematykę marketingu cyfrowego, prezentując ją nie tylko w aspekcie sprzedażowym, ale także komunikacyjnym i edukacyjnym. Cyfryzacja bowiem nie tylko wpływa na sposób, w jaki przedsiębiorstwa promują swoje produkty i usługi, ale również na samą naturę ich relacji z klientami.
Monografia składa się z dwunastu rozdziałów. We wstępnych dwóch omówiona została ewolucja, jaka nastąpiła w koncepcjach marketingowych, roli konsumentów i ofercie produktów online. Rozdział trzeci i czwarty to prezentacja strategii cenowych, nowych modeli biznesowych i metod płatności. W rozdziale piątym zostały czytelnikom przybliżone narzędzia oraz strategie promocyjne. Szóstą część opracowania poświęcono kwestii marketingu w wyszukiwarkach internetowych. Charakterystykę komunikacji w mediach społecznościowych i trendów w handlu elektronicznym zamieszczono w rozdziałach kolejnych. Niezwykle ważny ze względu na marketing cyfrowy jest aspekt prywatności i cyberbezpieczeństwa, które to zagadnienia nie umknęły uwadze autorów i zostały umieszczone w monografii. W rozdziałach końcowych książki skupiono się na odpowiedzialności marek i zrównoważonym podejściu do marketingu oraz jego wyzwaniach w kontekście sztucznej inteligencji, etyki i zaufania.
Klient, dzięki dostępowi do dużej ilości informacji oraz możliwościom interakcji z firmami, przyjął bardziej aktywną postawę w procesach zakupowych. Współczesne strategie marketingowe muszą więc uwzględniać nie tylko charakterystyki produktów i usług, ale także wartości, które marki komunikują. Cel książki to przedstawienie głównych wyzwań, przed którymi stoją współczesne przedsiębiorstwa ukierunkowane na zrównoważony rozwój organizacji, w obliczu postępującej transformacji cyfrowej. Monografia Cyfrowy marketing to źródło wiedzy o technologiach i postawach konsumentów na tle trwających transformacji w marketingu. Kompendium przeznaczone jest dla marketerów, strategów, studentów, badaczy i wszystkich, którzy chcą zrozumieć, jak skutecznie działać w cyfrowej rzeczywistości – z uwzględnieniem nie tylko narzędzi, ale i wartości. Opracowanie dostępne jest w zbiorach Centralnej Biblioteki Statystycznej. Zapraszamy do lektury.