Koniunktura konsumencka - wrzesień 2022 roku | Centralna Biblioteka Statystyczna | GUS - Portal Informacyjny

Koniunktura konsumencka - wrzesień 2022 roku

Częstotliwość wydania
miesięczna

We wrześniu 2022 r. odnotowano polepszenie obecnych nastrojów konsumenckich przy jednoczesnym pogorszeniu przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 44,2[1]  i był o 0,7 p. proc. wyższy w stosunku do poprzedniego miesiąca.

 

[1] Obydwa wskaźniki ufności konsumenckiej mogą przyjmować wartości od –100 do +100. Wartość dodatnia oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych optymistycznie nad konsumentami nastawionymi pesymistycznie, natomiast wartość ujemna oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych pesymistycznie nad konsumentami nastawionymi optymistycznie. W okresie 05-14.09.2022 r. przeprowadzono 1517 wywiadów.