Koniunktura konsumencka - luty 2022 roku | Centralna Biblioteka Statystyczna | GUS - Portal Informacyjny

Koniunktura konsumencka - luty 2022 roku

Częstotliwość wydania
miesięczna

W lutym 2022 r. odnotowano poprawę zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 27,7[1]  i był o 1,5 p. proc. wyższy w stosunku do poprzedniego miesiąca.

 

[1] Obydwa wskaźniki ufności konsumenckiej mogą przyjmować wartości od –100 do +100. Wartość dodatnia oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych optymistycznie nad konsumentami nastawionymi pesymistycznie, natomiast wartość ujemna oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych pesymistycznie nad konsumentami nastawionymi optymistycznie. W okresie 07-16.02.2022 r. przeprowadzono metodą wywiadu telefonicznego 1220 wywiadów.